eDziennik

BIP

UKS MŁODE ORŁY KORZEŃSKO

Pielgrzymka do Krzeszowa uczniów klasy III.

21 czerwca br. kl. III pod opieką ks. Proboszcza Ryszarda Ziółka i wychowawczyni Grażyny Kałuży oraz Rodziców wzięła udział w pielgrzymce do Krzeszowa. Wycieczka rozpoczęła się zwiedzaniem kościoła brackiego p.w. św. Józefa, w którym znajdują się dzieła najwybitniejszego malarza śląskiego baroku Michaela Willmana.

W kościele jest największy zbiór fresków opowiadający historię patrona, czyli życie św. Józefa. Następnie zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej, które jest Europejską Perłą  Baroku. W Sanktuarium oprócz przepięknych obrazów, fresków i ołtarzy znajduje się Cudowna Ikona Matki Bożej Łaskawej, która powstała na początku XIII w., co czyni ją najstarszą ikoną w Polsce i Europie Środkowej.

Następnie udaliśmy się na  mszę św., a następnie pojechaliśmy do Świdnicy. Tam zwiedzaliśmy Katedrę Św. Stanisława i Wacława, która jest gotycką budową z drugą pod względem wysokości wieżą na Dolnym Śląsku i trzecią w Polsce. Kamień węgielny pod budowę świątyni położył najprawdopodobniej książę świdnicki Bolko II Mały już w 1330 roku.

Wycieczka bardzo nam się podobała, byliśmy zachwyceni świątyniami i pięknymi górskimi widokami. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy bezpiecznie do Korzeńska.

Grażyna Kałuża

Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: sierpień 31, 2016

Wydarzenia

Wt Paź 31, 2017 @08:00 - 05:00PM
Konkurs Plastyczny dla grup przedszkolnych "Jesienne cudaki"