eDziennik

BIP

UKS MŁODE ORŁY KORZEŃSKO

ZIELONA SZKOŁA KLAS IV - VI w Białce Tatrzańskiej

W dniach 22 - 26 maja 2017r. uczniowie klas IV-VI przebywali na Zielonej Szkole w Białce Tatrzańskiej na Podhalu. Wycieczka odbyła się pod opieką nauczycieli: p. Gabrieli Maziarz i p. Marzeny Milewicz-Lipińskiej oraz p. Sylwii Hanczyn i Anny Kochańskiej.

W poniedziałek - 22 maja 2017 r.  wyruszyliśmy spod szkoły o godz. 700.  Po 6 godzinach jazdy dotarliśmy do Wadowic, gdzie wraz z przewodnikiem  zwiedziliśmy Bazylikę Marii Panny Nieustającej Pomocy  oraz Muzeum Miejskie. W Bazylice Karol Wojtyła przyjął chrzest i przystąpił do I Komunii Świętej. Podczas swych pielgrzymek do Wadowic trzykrotnie odwiedził swój parafialny kościół. W roku 1999 ukoronował obraz Matki Bożej Nieustającej Pomocy. Znajdują sie tam także relikwie  Jana Pawła II w kaplicy papieskiej.

W Muzeum Miejskim oglądaliśmy multimedialną wystawę pt. „Wadowice. Miasto, w którym wszystko się zaczęło” opowiadającą o historii miasta i życiu codziennym w okresie międzywojennym, czyli w czasach przypadających na dzieciństwo i młodość Karola Wojtyły.

Z Wadowic udaliśmy się do znanego uzdrowiska dla dzieci -  Rabki Zdroju, gdzie zwiedziliśmy park zdrojowy wraz tężnią solankową. O 1830  dotarliśmy do pensjonatu w Białce Tatrzańskiej, gdzie czekały na nas stylowe pokoje i pyszna obiadokolacja.

We wtorkowym planie mieliśmy Zakopane. Zwiedzanie z przewodnikiem rozpoczęliśmy od zabytkowego cmentarza na Pęksowym Brzyzku oraz Muzeum Tatrzańskiego W Muzeum zobaczyliśmy i poznaliśmy wiele rekwizytów i zwyczajów związanych z życiem górali podhalańskich. Następnie spacerkiem  po Krupówkach udaliśmy się na lekcję języka polskiego do Muzeum Kornela Makuszyńskiego, słynnego autora przygód Koziołka Matołka. Kolejną atrakcją była jazda  kolejką linowo-terenową na Gubałówkę. Przy górnej stacji znajduje się narciarski wyciąg orczykowy, snowpark, obiekty gastronomiczne oraz różne atrakcje dla dzieci. Z Gubałówki można podziwiać znaną i piękną panoramę Tatr.

Pod koniec dnia udaliśmy się do Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach. Zwiedzanie Zakopanego zakończyliśmy przed skocznią narciarską Wielka Krokiew. Ponieważ była w remoncie, udało nam sie wejść na Małą Krokiew, widok i tak był niesamowity..

Trzeciego dnia wspólnie z przewodnikiem wybraliśmy się na wycieczkę w Pieniński Park Narodowy. Po drodze zatrzymaliśmy się w Dębnie Podhalańskim, gdzie znajduje się drewniany  XIV-sto wieczny kościół p.w. św. Michała Archanioła wpisany na listę  światowego dziedzictwa UNESCO. W Pieninach udaliśmy się w jedno z najbardziej malowniczych i urokliwych miejsc okolic Szczawnicy Zdroju - Wąwóz Homole.

Następnie pojechaliśmy na przystań flisacką w Sromowcach Wyżnych, gdzie zobaczyliśmy flisackie łodzie, które były wykorzystywanie na spływie Dunajcem. Obejrzeliśmy także pawilon wystawowy Pienińskiego Parku Narodowego.

Kolejnym elementem zwiedzania była Zapora w Niedzicy i Jezioro Czorsztyńskie. Zapora na Dunajcu ma około 400 m długości i 50 m wysokości.

Ostatnim obiektem zwiedzanym w Pieninach był Zamek  w Niedzicy.

Na początku zwiedziliśmy zamkową powozownię, a następnie komnaty i tarasy zamkowe. W drodze powrotnej do pensjonatu  udaliśmy się nad rzekę Białkę. Tam zobaczyliśmy wyłożone białymi otoczakami koryto górskiej rzeki, która osiąga w niektórych miejscach szerokość nawet 170 m.

W czwartek wybraliśmy się na wycieczkę autokarową do Krakowa. Zwiedzanie z przewodnikiem zaczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Na początku udaliśmy się do  Katedry Wawelskiej, gdzie zobaczyliśmy Dzwon Zygmunta i Groby Królewskie. Z katedry udaliśmy się na dziedziniec arkadowy Zamku Królewskiego na Wawelu. tam zwiedziliśmy Skarbiec Koronny i Zbrojownię.

Jednak główną atrakcją dnia była Kopalnia Soli „Wieliczka”. Trasa Turystyczna, którą spacerowaliśmy na głębokości od 64m do 134 m liczy około 3 km. Jest to zaledwie 1/100 długości wszystkich korytarzy znajdujących się w kopalni. W  Kopalni pokonaliśmy 800 schodów, ale największe wrażenie zrobiła wyrzeźbiona w soli Kaplica św. Kingi. Następnie z Kopalni wyjechaliśmy windą w innej części miasta. Po zakupieniu pamiątek udaliśmy się do pensjonatu..

Piątego dnia, kiedy wracaliśmy do domu,  zatrzymaliśmy się ponownie w Krakowie.

Z autobusu wysiedliśmy przy Pomniku Grunwaldzkim na Placu Jana Matejki. Następnie udaliśmy koło Barbakanu przed Bramę Floriańską. Spacerując ul. Floriańską dotarliśmy na Rynek Główny. Tam przywitały nas gołębie i krakowskie kwiaciarki koło Pomnika Adama Mickiewicza. Następnie udaliśmy się do Bazyliki Mariackiej by podziwiać Ołtarza Wita Stwosza. Na Rynku mieliśmy możliwość widzieć i słyszeć słynny hejnał z Wieży Mariackie. Spacerkiem przez Rynek i Sukiennice udaliśmy się do Collegium Maius, a następnie na Kazimierz. Wycieczkę w Krakowie zakończyliśmy koło Pomnika Wawelskiego Smoka. O godz. 15.30 udaliśmy się w drogę powrotną do Korzeńska. Po drodze zatrzymaliśmy się na posiłek w barze Mc Donalds. Zadowoleni  i pełni wrażeń do Korzeńska wróciliśmy około godz. 2100 .

Kierownik zielonej szkoły:

Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: sierpień 31, 2016

Wydarzenia

Wt Paź 31, 2017 @08:00 - 05:00PM
Konkurs Plastyczny dla grup przedszkolnych "Jesienne cudaki"